20 Eylül 2014 Cumartesi

KHALED HOSSEİNİ-VE DAĞLAR YANKILANDI

Merhabalar..

Bu gün çook çook sevdiğim bir yazarın yine çok beğendiğim bir kitabından bahsedeceğim sizlere.İlginçtir yazarın okuduğum her kitabında kendimden ufak parçalar buluyorum.Bu durum olaylar bazında değil karakterler bazında. Yazarın anlattığı karakterler o kadar gerçek, o kadar bizden ki sanki yanı başımızda olup bitiyor her şey. Biilmiyorum sizde benimle aynı fikirde misiniz?

Adını söyle de aynı fikirde miyiz söyleyelim dediğinizin farkındayım..Haklısınız gizemli konuşmayı bırakıp artık yazarımızı söyleyeyim gerçi başlıktan anlaşılıyor ama neyse.. Khaled Hosseini tabi ki de . Daha önce Uçurtma Avcısı kitabını okuduğum ,bayıldığım ve yine aynı kitapla tanıştığım  bir yazardı kendisi.Uzun süre sindirmeye çalıştığım bir kitaptı Uçurtma Avcısı.

Geçenlerde kitaplığımın başında oyalanırken birden göz kırptı Ve Dağlar Yankılandı.Hep diyorum biz kitapları değil kitaplar bizi seçer diye.Yine aynı durum söz konusu oldu yani.Yaz okuma şenliği listemde de olunca okuyayım dedim.Öncelikle kitabı elime aldığımda kapağı beni çok etkiledi sanırım satın alırken de kapağın etkisi olmuştu. Everest yayın evi bu konu da gerçekten çok başarılı hem sayfa kalitesi hemde yazı puntosu çok ideal.Severek takip ettiğim bir yayın evi.


Kitaba başladığım günlerde ruhen biraz yorgun, pesimist bir havadaydım.Enerjim çok düşüktü.Yani okumaya , başka hayatlara seyahat etmeye,başka insanlarla tanışmaya her zamankinden daha çok ihtiyacım vardı.Ve sonuç olarak başladım.Gerçekten bu kitap bana çok iyi geldi.Bir gün gibi çok kısa bir sürede bitirdim.Ve oturdum uzun uzun düşündüm hakkında.  Spoiler vermemek adına konusundan yine bahsetmeyeceğim ama şöyle söyleyeyim her zaman duyduğumuz ,ülkemizde de yaşanan gerçek bir hikayeyi anlatıyor kitap.Benim jenerasyonumun ucundan kıyısında bildiği bir savaşın bir hayatı nasıl değiştirdiğine şahit oluyorsunuz..

Burada çevirmenin de  hakkını yememek lazım.Neredeyse hatasız başarılı bir çeviri yapmış  Püren Özgören'i tebrik ediyorum buradan.

Eleştireceğim şeyler yok mu birkaç ufak bir şey var aslında. Kitapta karakterlerin hayatları parça parça anlatılmış ve bazı karakterlerin ki gereksiz uzatılmıştı.Olayla çok alakası olmayan ,gözde canlandırırken kafa karıştırıcı gereksiz betimlemelerdi bazıları.Tabi ki de bunlar benim şahsi fikirlerimdir sizler aynı düşüncede olmayabilirsiniz.

Sonuç olarak benim Ve Dağlar Yankılandıya puanım:

Herkese bol okumalı mutlu günler..

Kitapların detaylı görselleri için nstagram hesabımı takip edin:http://instagram.com/bomfalleralla



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder