3 Mart 2015 Salı

TANRI DAİMA TEBDİL-İ KIYAFET GEZER-LAURENT GOUNELLE

KİTABIN ADI:TANRI DAİMA TEBDİL-İ KIYAFET GEZER
ÖZGÜN ADI:DIEU VOYAGE TOUJOURS INCOGNITO
YAZARI: LAURENT GOUNELLE
ÇEVİRMENİ: IŞIK ERGÜDEN
YAYIN EVİ: PEGASUS
BASKISI: 2012
SAYFA SAYISI:447
TÜRÜ:Roman
LiSTE FİYATI:25 TL
 
Laurent Gounelle'u Sergül Kato'nun yıl sonunda yaptığı okuduğum kitaplar videosunda görmüştüm söyledikleriyle de etkilenmiştim satın almalıyım mutlaka demiştim.Öylece üzerinden biraz vakit geçti kuzenim okumadığı kitapları elden çıkarmıştı onların arasından bana göz kırptığını görünce çok mutlu oldum.Kitabın arka kapak yazısını okuyunca da iyice heyecanlandım.
 
 
 Kitap Fransızca yazılmış ve olaylar Fransa da geçiyor.Daha önce Fransızca dan çevirilmiş bir kitap okumamıştım açıkçası ama Türkçeye uyarlaması gayet başarılı olmuş.Çevirmeni de tebrik etmek lazım tabi..

 Aslında okuduğunuzda siz de anlayacaksınız kitap bizi bize anlatıyor.Her ne kadar farklı kültürlerde geçen olaylar olsada insanız sonuçta ve zayıflıklarımız,eksikliklerimiz ortak bir yerde.Bu yüzden okuyan herkes kendinden bir şeyler bulacak bence..

Kitabın kapak tasarımı çok çok başarılı değil fakat genel anlamda hikayeyle uyum sağlıyor.Bildiğim kadarıyla ülkemizede orjinal kapağıyla geldi zaten Pegasus bu konuda gayet özenli ve başarılı..
Konusuna gelirsek..
İntihar etmek üzere olan bir adam ve onun hayatını tek bir şartla kurtarmayı öneren başka bir adam var ve bir anlaşma yapıyorlar.Ölümden kurtulmak için ya da yaşanılan çaresizzlikten kurtulmak için hayatının iplerini bir başkasının eline verip kukla olmayı göze alan cesaretli adamın hayatı bu anlaşmayla tamamen değişiyor ve artık hiç bir şey eskisi gibi olmuyor..

Kitapta çeşitli süprizler var tabi ama bunlarııı tabiki de söylemiyorum..

Gounelle'ı çok sevdiğimi söylemeliyim hem dil olarak hem de konuyu işleyişi olarak.Kişisel gelişim kitaplarını çoğu zaman hepimiz sıkıcı bulmuş olabiliriz istisnalar elbette vardır ama büyük çoğunluğun böyle olduğunu düşünüyorum.Ama Gounelle kişisel gelişimi öyle bir işlemiş romanla o kadar güzel harmanlamış ki okuyucu hem ruhundaki eksiklikleri fark ediyor gelişmek için cesaretleniyor hem de roman tarzının akıcılığıyla sıkılmadan sorularına cevap buluyor.Ben çok zekice buldum sizce de öyle değil mi?

Sıkıcı bölümler elbette yok değildi ama genel anlamda kitap akıcı ve kolay okunabilir nitelikteydi.
 
Gounelle ile tanışmadıysanız Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer iyi bir başlangıç olacak sizin için..
 
Daha fazlası için instagram hesabıma buyurmaz mıydınız? :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder