21 Temmuz 2014 Pazartesi

LANET İŞLEYİCİLER SERİSİ-HOLLY BLACK

SERİNİN ADI:Lanet İşleyiciler
KİTAPLARIN ADI: 1.Kitap-Beyaz Kedi 2.Kitap-Kırmızı Eldiven  3.Kitap-Kara Yürek
YAZAR:Holly Black
YAYIN EVİ:Dex
ÇEVİRMEN:Yiğit Değer Bengi
BASKISI:2011 Temmuz

Merhabalaar..
Bugün daha önce hiç okumadığım fantastik bir seri ile karşınızdayım.Aslında dediğim gibi sevmediğim bir tarzdı fantastik kitaplar.Tabi Harry Potter serisini ayrı tutuyorum onun yeri bende çok çok ayrıdır.Ama 2014 kararlarımda her tarzda kitap okuma kararı aldığım için fantastik kitaplara da şans vereyim dedim.

Şimdi öncelikle fantastik serilerin koyu bir okuyucusuysanız bu tarz hakkındaki yanlış bilgilerimi mazur görmenizi ve düzeltmenizi rica edeceğim. Baştan söyleyeyim sonradan bir sıkıntı yaşamayalım.

Öncelikle seriyi bana göre kısa sayılabilecek bir sürede bitirdim.Tabi bunda kitapların normal fantastik kitaplara göre biraz kısa olmasınında payı yok değil.


Lanet İşleyiciler serisi ile başladım Ve ilk kitap Beyaz Kediydi.Bu kitap bir seriye başlamak için gerçekten uygun ve konusu itibariyle de doğru bir seçim olmuş bence.Kitaptaki konudan yine çok bahsetmeyeceğim ama yaratıcılık konusunda yazar fena sayılmazdı.Kitabın akışı içerisinde yazar hem heyecanlandırdı hem de şaşırttı bunlar benim için kitabın artıları oldu.Yani okumaya başladığınız anda kitabın devamı için yorumda bulunamıyorsunuz hiç beklemediğiniz karakterlerden beklenmedik şeyler çıkıyor.Beyaz Kedi kitabının benim sevmediğim yönü sonu oldu.Kitabın sonu tek bir kitap olsaydı güzeldi ama bir seri kitabı olduğundan devamı için heyecanlı bir son değildi. Ben kitabı bitirdiğimde  aa ikinci kitapta ne olacak acaba diye merak etmedim açıkçası.

Aynı şey serinin ikinci kitabı olan Kırmızı Eldiven içinde geçerli .Bence yazarın en büyük eksikliği bu yönü.Kitaptaki heyecanı kitabın sonunda bitiriyor ve devam kitaplar için bir heyecan yaratmıyor.Yani dizilerdeki sezon finali gibi düşünürsek bu kitapların sezon finalleri pek güzel olmadı benim açımdan.
Tabi Kara Yürek final kitabı olması itibariyle biraz daha farklı diğer iki kitaptaan.


3 kitapta genel itibariyle dil ve üslup bakımından birbirlerinden çok farklı değildi.Yani kitapları ayrı ayrı değerlendirmememin nedeni de bu açıkçası.3 kitapta birbirinden çok farklı değil.Ama şunu söyleyeyim blog yazılarında abartıldığı kadar sürükleyici bir seri olamamış.Bence bir Harry Potter serisi değildi yani.

Kitaplarda erotik ögeler yok denilecek az hatta hiiç yok bile diyebilirim bu da orta okul, lise düzeyinde okuyucular için uygun bir seri yapıyor bu seriyi.Hatta aslında bence tam 14 -17 yaş arası okuyuculara hitap eden bir seri.Konu ve dil itibariyle.

Dediğim gibi yaratıcı bir yazar fakat bu çok yüksek düzeyde değil en azından bu seri için orta düzeyde kalmış.Tabi diğer serilerinde durum farklıdır ona bir şey diyemiyeceğim. Ama görüyorum ki fantastik serilerde alacağım çok yol var daha .....

Bu seri beni fantastik serilerde biraz da olsa yaklaştırdı.Elimdeki okunması gereken kitapları bitirdikten sonra yeni bir fantastik seri okumayı düşünüyorum .Ama bu sefer herkes tarafından beğenilen ve tavsiye edilen bir seri düşünüyorum bakalımm.Sizlerin tavsiyelerinde açığım tabikide.Önerileriniz doğrultusunda da hareket edebilirim.

 Benim Lanet İşleyiciler serisine puanım:


Sizin en beğendiniz fantastik seri hangisi? Paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Bol okumalı ve mutlu günleer..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder