22 Temmuz 2014 Salı

YAZ OKUMA ŞENLİĞİ- İLK AY DURUMU

Merhabalar...
Bildiğiniz gibi yaz okuma şenliği kapsamında kitaplar okuyorum ve ilk ayı tamamlamış bulunuyoruz.Bende bu bağlamda hem kendi durumuma bir göz atmak hemde diğer katılımcılar arasındaki yerimi görmek amacıyla bir ilk ay durumu yazısı yazayım dedim.

 Öncelikle totale baktığım da rakam olarak güzel bir sayıya ulaşmışım ama bir kaç kitabın çok ince olmasından dolayı biraz da yavaş ilerlediğimi gördüm.Blogumu  ve instagram sayfamı takip edenler  sayıyı aşağı yukarı tahmin edebilirler.

Şimdi kategorilere ve kitaplara bir göz atalım isterseniz.



 2.KATEGORİ:Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz yazardan bir kitap
KİTABIN ADI:Mihmandar
YAZARI:İskender Pala
YAYIN EVİ:Kapı Yayın Evi
SAYFA SAYISI:382
Mihmandar'ın blog yazısını yazmıştım o yüzden üzerinde pek fazla yorum yapmayacağım burda.Blog yazısını okumak için buraya tıklayabilirsiniz.

3.KATEGORİ:Bir şiir kitabı
KİTABIN ADI:Sarı Şey
YAZARI:Küçük İskender
YAYIN EVİ:Sel yayınları
SAYFA SAYISI:110
Sarı Şey 'i çoğu zaman canım sıkıldığında açıp okurum baş ucu kitaplarımdandır.Bu ay da kitaplığımdaki tek şiir kitabı olan bu kitabı kafamın dumanlı olduğu bir günde ya da roman vs. tarzı kitaplardan bunaldığım da okudum .Şiir kitapları okumaktan zevk aldığım söylenemez ama Küçük İskender -Sarı Şey'in yeri bende çok başkadır ..

5.KATEGORİ:Bir kişisel gelişim kitabı
KİTABIN ADI:Devrim(Revolution)
YAZARI:Osho
YAYIN EVİ:Butik Yayın evi
SAYFA SAYISI:325
 Bu kitabı Ben Malala ile Gün Olur Asra Bedel arasında okumuştum.Hatırlarsanız 10 günde bitirdim demiştim Cengiz Aytmatov'un kitabını.Çok büyük umutlarla başlamıştım ama hiç bana göre olmadığına karar verdim hiç hiç hemde.O yüzden blog yazısını bile yazma gereği hissetmedim.Çok boş ve düşünceleri temelsiz bir kitaptı.Ben başka bir devrimi anlattığını düşünmüştüm ama Osho'nun bahsettiği devrim çok boş bir devrimdi. Bir daha kitaplarını tercih edeceğim bir yazar değil frekanslarımız hiç tutmadı hem dil bakımından hemde konu bakımından...

17.KATEGORİ:Bir biyografi otobiyografi
KİTABIN ADI:Ben Malala
YAZARI:Malala Yusufzay
YAYIN EVİ:Epsilon
SAYFA SAYISI:390
Malala'nın da blog yazısını yazmıştım.Kitapla ilgili görüşlerimi buradan okuyabilirsiniz.

24.KATEGORİ:Mektuplardan ya da anılardan oluşan bir kitap
KİTABIN ADI:Savaş Çağı Umut Çağı
YAZARI:Oya Baydar
YAYIN EVİ:Can Gençlik
SAYFA SAYISI:135
Oya Baydar'ın bu kitabınında blog yazısını yazmıştım .Okumak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

26.KATEGORİ:3 kitalık bir seri veya aynı seriden 3 kitap
Lanet İşleyiciler Serisi
1.KİTABIN;                                              2.KİTABIN;                              3.KİTABIN;
ADI:Beyaz kedi                                          ADI:Kırmızı Eldiven                    ADI:Kara Yürek
YAZARI:Holly Black                                  YAZARI:Holly Black                 YAZARI:Holly Black
YAYIN EVİ: Dex                                       YAYIN EVİ:Dex                       YAYIN EVİ:Dex
SAYFA SAYISI:299                                 SAYFA SAYISI:290                  SAYFA SAYISI:270
Bu seri hakkındaki yorumlarımı yazdığım bolg yazısından okuyabilirsiniz.Blog yazısı için buraya tıklayabilirsiniz.
29.KATEGORİ:Hiç okumadığınız 4 yazardan birer kitap (2 erkek 2 kadın )
1.KİTABIN ADI:Gün Olur Asra Bedel
YAZARI:Cengiz Aytmatov
YAYIN EVİ:Ötüken
SAYFA SAYISI:426
 Gün olur asra bedel ile ilgili yorumlarımı  buradan okuyabilirsiniz.

2.KİTABIN ADI:Kambur
YAZARI:Şule Gürbüz
YAYIN EVİ:İletişim
SAYFA SAYISI:92
Kambur gerçekten okunası bir kitaptı.Yorumlarım için buraya tıklayabilirisiniz.

Eveett şöyle bir bakıyorum da bu bir ay içerisinde toplamda 10 kitap okumuşum.Gerçekten güzel bir rakam benim için .Aslında daha fazla okuyabileceğimi biliyorum ama ramazan dolayısıyla okumaya kafamı vermekte zorlanabiliyorum.Yine de olsun verimli bir ay geçmiş benim için.

Şimdi işin biraz da eğlence kısmı olan Puanlamaya geçelim bakalım bakalım durumum neymiş.
Toplamda 10 kitap okuduğum için 10*10=100 puan
Toplamda 2.713 sayfa okuduğum için 27 puan
26.kategoriyi tamamladığım için ekstra 15 puan 
Genel toplamda : 100+27+15=142

Bakalım listenin neresinde olacağım heyecanla bekliyorum:) Tekrardan Pinuccia'ya bu güzel etkinliği için teşekkür ediyorum.Etkinlik iiçin detayları buradan öğrenebilirsiniz.


 Herkese bol okumalı mutluu günler..





2 yorum:

  1. KEyifli okumalar , ben de severek katılıyorum bu etkinliğe , 1. ay raporumu yayınladım ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sizeede iyi okumalar .. Sizin raporunuzun yanında benimki biraz sönük kaldı çıtayı baya yükseltmişsiniz maşallah :)

      Sil