6 Ekim 2014 Pazartesi

AFİR-KATHRYN FOX

KİTABIN ADI:Afir
YAZARI: Kathryn Fox
YAYIN EVİ: Doğan Kitap
ÇEVİRMEN:Alper Gadiş
BASKISI: 2007
SAYFA SAYISI:340
TÜRÜ:Polisiye\gerilim
ÖZGÜN ADI:Without Consent
LiSTE FİYATI:12,06 TL


Merhabalar..

Bugün D&R'ın indiriminden almış olduğum Afirden bahsedeceğim..

Son zamanlarda biraz fazla kitap alış verişi yaptım malum indirim dönemindeydi büyük firmalar ve yayın evleri.Eskiden olduğu gibi bu alış verişlerimin yazılarını girmeyi düşünmüyorum çünkü zaten çoğunu instagram hesabımdan paylaşıyorum tekrar burada ayrı bir post ile sizleri sıkmak istemiyorum.Merak edenler buraya tıklayıp instagram hesabıma ulaşabilirler.

Bu arada herkesin geçmiş kurban bayramını da kutlayıp asıl konuya geçeyim..


Kitaptan açıkçası çok büyük bir beklentim yoktu.Polisiye gerilim kitaplarını okumayı ayrı severim ama konular genellikle birbirlerinden çok farklı olmadığından az çok tahminler yapabiliyoruz içerik ve konu hakkında.Afir' de de arka kapak yazısına bakarak kafamda bir şeyler şekillendirmiştim amaa ön yargılı davrandığımı kitabı bitirdiğimde fark ettim.

Öncelikle kitabın yazarı hakkında birkaç bir şey söylemek istiyorum.Kathryn Fox tıp bilimiyle uğraşan ve adli tıp konularına uzak olmayan aksine içinde olan bir yazar olduğunda anlatılan olayları tıbbi terimlerle o kadar güzel desteklemiş ki adeta doktorla konuşuyormuş ya da sanki ben doktormuşum gibi hissettim. Bu çok çok önemli.Benim diğer postlarımı da okuduysanız gerçekliğin,olayları gözümde canlandırabilmenin ne kadar önemli olduğunu bilirsiniz.Bu konuda kitabı çok başarılı buldum.

Konusu hakkında yine bilgi vermeyeceğim onu okuduğunuzda öğrenirsiniz.Bu bana sorulan bir soru aslında. Yani neden kitabın konusundan bahsetmiyorsun ya da en azından arka kapağın bir tık ileri seviyesinde bilgi versen okuyucu açısından iyi olur gibi tavsiyeler aldım.Ben okuduğum bloglarda kitabın konusu hakkında spoiler yediğimde o kitabı okuma isteğim eksilere düşüyor.Aksine kitabın gizemli bırakılması ve konusu hakkında bilgi verilmemesi kitabı kendim keşfetmem bana daha çekici geliyor.Bu yüzden blog yazılarmıda kendi zevkim ve isteklerim doğrultusunda hazırlıyorum.Bu konuya da bir açıklık getirmiş olayım..

Kitapla ilgili olumsuz yanlar yok değildi tabiki de. İlk olarak yayın evinin basımı konusunda rahatsız olduğum bir durum vardı.Bence kitabın sayfa boyutu çok gereksiz derecede  büyüktü.Normalde küçük punto sevmeme rağmen bu büyük sayfa boyutu ve küçük punto beni rahatsız etti okumamı zorlaştırdı.Onun dışında kitapta katille ilgili erken ip uçları verilmişti.Yani ben kitabın sonuna gelmeden ortalarında katilin kim olduğunu tahmin edebildim.Açıkçası tahmin edememek isterdim.:)


Olumsuz yönleri olsa da kitap sürükleyici ve beğenebileceğim tarzdaydı.Yazarı çok sevdim her şeyden önce.Kesinlikle diğer kitaplarını da okumak isterim.

Puana gelecek olursak...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder