5 Ekim 2014 Pazar

STEFAN ZWEİG-SATRANÇ

KİTABIN ADI:Satranç
YAZARI: Stefan Zweig
YAYIN EVİ: Can Yayınları
ÇEVİRMEN:Ayça Sabuncuoğlu
BASKISI: 2012
SAYFA SAYISI:88
TÜRÜ:Uzun öykü

ÖZGÜN ADI:Schachnovelle
LiSTE FİYATI:8 TL

Merhabalar..

Stefan Zweig-Satranç, başlıktan da anlaşılacağı gibi bugün ki konuğum.

Çok uzun zamandır instagramda gördüğüm bir kitaptı kendisi.Okuyan arkadaşlar hep okunması gereken bir kitap olduğundan bahsediyorlardı.Haruki Murakami'nin kitabını aldığım gün Satranç da gözüme takıldı ve alıp okumak istedim.





Kitap,okuması gayet kolay kısa bir kitap.Sıkıcı,okuyucuyu yoran bir anlatımı da yok.Bir solukta okuyabileceğiniz bir kitap.Kitabın yorumuna geçmeden önce kısaca yazarın Satrancı yazarken geçirdiği süreçten biraz bahsetmek istiyorum. Stefan Zweig bu kitabı yazarken Brezilya'da sürgündeymiş.Şubat 1942'de intihar etmeden kısa bir süre önce tamamlamış kitabı.Düşünüyorum da yazarın ruh halini,yaşadıklarını,duygularını bu kitap o zaman çok daha anlamlı ve derin biir hale bürünüyor.sırf bu yüzden bile çok özel bir kitap aslında...

Kitapta da kahramanlardan bir tanesinin yaşadığı zorluklar,yapılan işkenceler anlatılmış.Bu anlatımlardan bile yazarın ne kadar zor dönemlerden geçtiğini görebiliyoruz.Her zamanki gibi konudan çok fazla bahsetmeyeceğim spoiler vermemek adına. Ama konunun işlenişinden,kurgudan vs. bahsedecek olursak, ok alışılmadık bir konu kısacık bir kitapta anca bu kadar güzel anlatılabilinirdi diyorum. Bu cümleden kitap hakkındaki fikrimi az çok anlayabilmişsinizdir diye düşünüyorum.

Kitabın bence olumsuz hiç bir tarafı yokru.Betimlemeler çok başarılıydı gözümde canlandırabildim aynı zamanda geereksiz anlatımlarla okuyucu yorulmamıştı.Dili çok sade ve tertemizdi.Burda çevirmen arkadaşta çok başarılı bir iş çıkartmış Ayça Sabuncuoğlu'nu tebrik ediyorum buradan.

Kapak tasarımı ve sayfa kalitesi de gayet başarılıydı.Can yayınlarının her yerde kendini belli eden kaliteli ,ve sade tasarımı bu kitaba da hakimdi.Ben Can yayınlarının bu beyaz tasarımlarını çok beğeniyorum.Hem tek başına hem kitaplıkta diğer çıkardığı kitaplarla bir bütün oluşturuyor ve görsel anlamda farkını ortaya koyuyor.

Son olarak yazarın yaşadıklarını okuduktan sonra bu kitabın beni çok etkilediğini söylemeden geçemeyeceğim.Okumadıysanız okumanızı tavsiye ediyorum.

Puanım:

Kitap görselleri ve daha fazlası için instagram hesabım:http://instagram.com/bomfalleralla


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder