18 Mayıs 2014 Pazar

ELİF ŞAFAK-İSKENDER

Merhabalar..
 Yazılarıma kaldığı yerden devam ediyorum. Ama öncesinde ufak bir serzeniştte bulunmak istiyorum.
Bildiğiniz gibi geçtiğimiz zamanlarda ülkemiz çok acı bir olay yaşadı. 7 den 70 e herkes derin bir üzüntüye boğuldu. Hangi konudan bahsetiiğimi eminim hepiniz anlamışsınızdır. Anlamayanlar için ise söyleyeyim. Somada yaşanan katliamdan bahsediyorum.Evet katliam diyorum çünkü kocaman göz ardı edilemeyecek bir ihmalin sonucunda yaşanan bu olay Türkiye Cumhuriyeti Devletinin utancıdır. Bu önlemlerle ilgili yasalar olmasına ve sözde denetlenip ,denetlemeden geçmesine rağmen bu tarz olayların yaşanması gerçekten şaşırtıcı. Burada ölen insanlar bizim insanlarımız,kanımızdan,canımızdan insanlar.Bu patlamada birin ikinin hesabını yapmak, üzerini örtmeye çalışmak kansızlıktan başka birsey değil. Lafı çok uzatmak istemiyorum ama ileride içimizden birileri mühendis,bakan,müdür vs. olacak lütfen bu yaşananları , o insanları, ailelerini unutmayalım ve buna göre işler yapalım. Bir insan bir dünya demektir ve bir insan değişirse tüm dünyayıda değiştirebilir. İçimizdeki inancı kaybetmeyelim...
      Bu günkü yazıma gelecek olursak ;
Bugün bir kitap incelemesi  paylaşacağım sizlerle.Aslında instagramda biraz ucundan fikirlerimi belirtmiştim bu kitap hakkında ama burda ayrıntılı bir inceleme yapacağım.Kitabımızın ismi İSKENDER.

Doğan Kitap tarafından yayınlanmış bir kitap. Doğan kitabın kitaplarını beğendiğimi söyleyebilirim.  Kapak tasarımları mükemmel değil (tabi bu kitap için söylüyorum )ama genel olarak sevdiğim yazarların kitaplarını yayınlayan bir yayın evi. Kitaba gelecek olursak;
Dil olarak karakteristik bir Elif Şafak kitabı. Zaten yazarı tanımasanız da az çok kimin yazdığını tahmin edebileceğiniz bir kitap.Konu olarak ilk başladığımda beni heyecanlandıran bir kitap oldu. Alışılmadık bir konusu olduğunu düşünmüştüm en azından benim açımdan.Kitaba başladığınızdada beklentiyi yükselten heyecanlandıran bir giriş yapılmış.

Bu soy ağacı güzel olmuş bunu paylaşmasam olmazdı :)
Giriş heyecanlandırıcı olsada kitabın ilerleyen sayfalarında aynı heyecanı hissedemiyorsunuz. Kitapta bazı duygular,tahliller fazla uzatılmış. Fazla ayrıntı verilmiş bazı konular hakkında. Ama dediğim gibi konu olarak sevdiğim bir kitap oldu. Ben kahramanlar, olay örgüsü hakkında bilgi vermeyeceğim çünkü okumamış arkadaşlar olabilir. Spoiler vermeyeceğim yani :)
Kitaba 10 üzerinden bir puan vermem gerekirse bu puan 5 olurdu o da güzel konusundan dolayı.
Bu arada arka kapak yazısını çok beğendim. onuda sizlerle paylaşmak istedim.
Flaştan dolayı biraz parlamış kusura bakmayın..
Siz İSKENDER'i okudunuz mu? Okuduysanız sizin düşünceleriniz nelerdir?
Paylaşırsanız çok sevinirim..

Mutlu günleeeer..

instagram hesabım: http://instagram.com/metafikblog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder