6 Mayıs 2014 Salı

KİTAP GÜNLÜĞÜ


Merhabalar!
Bugün sizlerle benim düzenli olarak yapmaya çalıştığım bir konudan bahsedeceğim.Hem böylelikle sizlere de bir fikir olur belki.
Bildiğiniz gibi çok kitap okuyan insanlar belli bir süreden sonra okudukları kitapların konularını,içeriklerini,beğenip ,beğenmediklerini unutabiliyorlar. Yani en azından benim için geçerli bir durum.
Aslında pek aklımda olan bir şey değildi.D&R da gezerken gözüme küçük bir defter çarpmıştı öylesine sadece beğendiğim için satın almıştım. Sonra eve geldim o sıralar çok okuyamıyordum teşfik ve motive edici bir şeyler yapayım derken aklıma bu geldi bende o günden itibaren başladım okuduğum kitapları not almaya.

Benim aldığım bu çiçekli olan tabi başka versiyonları  da vardır muhakkak.Peki nasıl işliyor bu sistem? nasıl yazıyorsun ? dediğinizi duyar gibiyim.Ben tabi ki de kendi yazdığım bir sayfayı fotoğrafladım sizin için.Onu aşağıda görebilirsiniz. İlk olarak bitirdiğim tarihi ,yazar ve kitabın adını yazıyorum.Sonrasında kitapla ilgili hoşuma giden ve kitabın beğenmediğim yönlerini yazıyorum.En sonda kitaba 1-10 arasında bir puan veriyorum.Bu kadar basit aslında..
Gördüğünüz gibi defterin en güzel özelliklerinden biri her sayfanın altında yazar,oyuncu,politikacı vs.. gibi kişilerin söylediği sözler var.Bu benim defteri alma nedenimdir.
Tüm bu tavsiyelerime ek olarak ben aylık bir liste yapıyorum, bu listede okumak istediğim kitapların isimleri yazıyor.Bitirdikçe üstünü karalıyorum belki saçma gelecek ama bu motive ediyor beni.Bu ayın listesinide aşağıda sizlerle paylaşıyorum..
Benim nacizane tavsiyelerimdi bunlar tabi.Aranızda kitaplarla ilgili blog yazanların zaten böyle bir şeye ihtiyaçları yok ama yazmayanlara fikir olur belkide.

Sizlerin okumaya motive edici tavsiyeleriniz nelerdir?  Kitap listeniz de hangi kitaplar var?
Paylaşırsanız çok sevinirim..

Mutluu günleerr..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder